دوستان عزیز برای پیدا کردن سریع مطالب مورد نظر خود، می توانید از قسمت جستجوی سریع در سایت، یک یا چند کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو نمایید.
یا اینکه بر روی دو آیکون سبز رنگ "طبقه بندی موضوعات" یا "جستجوی کلمات کلیدی" در سمت راست و چپ موجود در بالای سایت کلیک نمایید...
در صورت بروز مشکل در پرداخت الکترونیکی؛ میتونید ایمیلی ، پیامکی، تلفنی یا تلگرامی بگید تا فایلتون براتون ارسال بشه.
پروپوزال کارشناسی ارشد - نظرکاوی | تعاونی نیرومندسازی تحقیقات
طبقه بندی موضوعات
جستجوی کلمات کلیدی
چهارشنبه , ۱۷ آذر ۱۳۹۵
آخرین مطالب
خانه -> وب معنایی -> آنتولوژی -> پروپوزال کارشناسی ارشد – نظرکاوی یا احساس کاوی

پروپوزال کارشناسی ارشد – نظرکاوی یا احساس کاوی

پروپوزال نظرکاوی

نظر کاوی در سالهای اخیر با گسترش اینترنت، بازارهای الکترونیکی، بسترهای اجتماعی مجازی و تعاملات کاربران با وب به عنوان یکی از چالش های مهم یادگیری ماشین و هوش مصنوعی مورد توجه قرار گرفته است. تبدیل نظر و بار معنایی جملات به ماشین با توجه به کیفی بودن موضوع و احساسی بودن، همواره در علوم رباتیک مورد نظر بوده است. پیچیدگیهای بسیار بالای این زمینه مانند نیاز به داشتن دایره واژگان زبانی و مفهوم هر یک، یادگیری قواعد نحوی در حوزه مورد نظر، استنباط مفهوم جمله و عبارت فرد مستلزم آنالیز حجم عظیمی از نظرات برای آموزش گرفتن به صورت صحیح میباشد. بنابراین نظرکاوی به عنوان بحثی چالش برانگیز برای کاوش خودکار نظرات مطرح گردیده است.

در این پایان نامه هدف بررسی مقالات مرتبط با نظرکاوی تا حد ممکن (با تکیه بر زبان فارسی بر اساس پایگاه داده های برچسب گذاری شده موجود) و در نهایت پس از جمع بندی مطالب کار شده، ارائه روشی مبتنی بر ساختار زبان و تا حد ممکن ساده، برای نظرکاوی در یک حوزه مشخص (تنها پایگاه داده فارسی برچسب گذاری شده پیدا شده، در زمینه نظرات کاربران موبایل بوده است) می باشد. با توجه به ضعف موجود در پایگاه داده برچسب گذاری شده مدون فارسی سعی خواهد شد از کارهای انجام شده تا کنون حداکثر استفاده شود و در صورت نیاز در زمینه مورد بحث، قسمتی از واژگان تخصصی به صورت دستی برچسب گذاری و وزن دهی معنایی خواهد شد.

نظر کاوی در حقیقت کشف خودکار اطلاعات از نظرات موجود در وب می باشد. با افزایش روز افزون خرید اینترنتی و در دسترس بودن این بستر و  تبدیل آن به منبع غنی اطلاعات، انجام تعاملات و محاورات و بیان نظرات و عقاید در رابطه با انواع محصولات و خدمات و رویدادها در این فضای مجازی براحتی در دسترس عموم قرار میگیرد.

در گذشته برای بدست آوردن نظرات کاربران و مصرف کنندگان از فرم های نظرسنجی استفاده می شد، ولی امروزه با گسترش وب  و توسعه اینترنت این کار به راحتی از طریق نوشتن نظرات در بخش نظرسنجی هر سایت و وبلاگ همانند وب سایت های آمازون، epinion global و… قابل انجام است. این وب سایت ها به منابعی غنی برای نشان دادن نظرات کاربران مختلف تبدیل شده اند. این نظرات موجب شناسایی نقاط قوت و ضعف محصولات می شود.

در تحقیقی که در سال ۲۰۰۸ در زمینه تجارت الکترونیک انجام گرفت ]۱۰[ به این نتیجه رسیدند که تعداد خریدهای آنلاین در ایالت متحده آمریکا که در طی سال ۲۰۰۸ انجام گرفته ۱۷ درصد نسبت به سال ۲۰۰۷ افزایش پیدا کرده است. طبق تحقیقات گروه کام اسکور در سال ۲۰۰۹ ]۱۱[ نظرات سایر مشتریان به عنوان مهم ترین عامل تاثیرگذار در خرید الکترونیک شناخته شده است. در ایران سایت های دیجی کالا، بازار و فروشگاه ورچین به عنوان برترین سایت های خرید اینترنتی در سال ۱۳۹۱ معرفی شدند و طبق آمار غیر رسمی منتشر شده در سال ۱۳۹۳ حجم گردش روزانه این بازار در کشور در حدود سالی ۵۰۰ هزار میلیارد ریال بوده است که رقم بسیار قابل ملاحظه ای محسوب میشود.

یکی از مزیت های نظر کاوی، بررسی نظرات مشتریان در مورد کالا، مقایسه آن با نمونه های مشابه و شناخت ضعف ها و قوت های آن کالا می شود. این اطلاعات موجب کمک به تصمیم گیری خرید یا عدم خرید آن کالا یا خدمات می شود. این مزایا برای فروشندگان و صاحبان کالا هم اهمیت دارد چرا که بازخورد مستقیم کیفیت تولید را به آنها خواهد داد. متاسفانه در کلیه سایت های ایرانی دسته بندی ها به ترتیب تاریخ قرار داده میشود و هیچ برچسب گذاری مثبت یا منفی روی اظهار نظر ها صورت نگرفته است. بدیهی است پردازش این اطلاعات هم برای کاربر و هم برای تولید کننده خصوصا در صورت بالا بودن حجم اطلاعات بسیار سخت محسوب می شود. در کنار این موضوع بسیاری از تولید کنندگان با تجربه و با کیفیت رقم های بسیار کلانی صرف بررسی نظرات کاربران خرد خود میکنند که این امر در ابتدای کار باز هم به صورت دستی و پرسشنامه ای صورت میگیرد که کاملا ابتدایی محسوب میگردد.

هدف از این پایان نامه ایجاد یک برچسب گذار بسیار ساده معنایی یا نظری از کاربران در یک بازار اینترنتی یا وبگاه مجازی است به قسمی که بتواند به صورت خودکار و با دقت قابل قبول بدون نیاز به کاربر انسانی نظرات را برچسب زده و در دو گروه مثبت و منفی یا سه دسته مثبت و منفی و خنثی قرار دهد.

http://www.tnt3.ir

 

فایل ورد – ۱۰ صفحه

 

 

 

 

 

کاربر گرامی

برای دانلود فایل های مورد نظرتان بایستی بر روی دکمه "افزودن به سبد خرید" کلیک نمایید .

پس از چند ثانیه ، فایل مورد نظر شما به سبد خریدتان اضافه گردیده و این دکمه تبدیل به دکمه "پرداخت" خواهد شد.

با کلیلک بر روی دکمه "پرداخت" ، وارد صفحه پرداخت خواهید شد .

با وارد کردن اطلاعات و ایمیل خود ، فایل مورد نظر به ایمیل شما ارسال گردیده و همچنین لینک دانلود فایل بلافاصله برایتان به نمایش درخواهد آمد.

– قابل پرداخت با تمام کارتهای بانکی + رمز دوم

– پشتیبانی سایت ۰۹۳۵۹۵۲۹۰۵۸ – Info@tnt3.ir – universitydatainfo@yahoo.com




سفارش ترجمه متون عمومی و تخصصیفروشگاه اینترنتی کتاب - خرید آنلاین کتاب - دانلود کتاب الکترونیکی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

نوزده − پانزده =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


This site is using the Seo Wizard plugin by http://seo.uk.net/